دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

مقالات خود را برای ما ارسال نمایید

ما آن را به نام خود شما منتشر میکنیم

مشاهده سایر مقالات

مدیریت هتلداری

جامعه مدیران هتل های ایران

  • Home
    Home This is where you can find all the blog posts throughout the site.
  • Categories
    Categories Displays a list of categories from this blog.
  • Tags
    Tags Displays a list of tags that have been used in the blog.
  • Bloggers
    Bloggers Search for your favorite blogger from this site.
  • Team Blogs
    Team Blogs Find your favorite team blogs here.
  • Login
    Login Login form

غذا و نوشابه
استاندارد ارائه صورتحساب در رستوران یا هتل (قسمت دوم)

دریافت صورتحساب :

پس از ارائه صورتحساب و توضیحات لازم، ایستادن سر میز و انتظار برای دریافت مبلغ صورتحساب ممنوع است. میز را ترک کنید و چند دقیقه ای به مهمان فرصت دهید تا در صورت نیاز فاکتور را بررسی نموده و پس از شمارش مبلغ، آن را برای شما بگذارد. سعی کنید حتی الامکان مبلغ را در حضور مهمان شمارش نکنید. همچنین به یاد داشته باشید ما میزبانان حق نداریم از حیطه ادب و آداب حرفه ای خارج شویم. تعارف های زیاد جهت ایجاد صمیمیت بیش از حد و اصرارهای بی جا مبنی بر عدم پرداخت صورتحساب، خصوصاً برای مهمانان خارجی ابداً حرفه ای نیست.

Continue reading Last modified on
Tagged in: هتلداری
Hits: 4879 0 Comments
Rate this blog entry:
0

غذا و نوشابه
استاندارد ارائه صورتحساب در رستوران یا هتل (قسمت اول)

یکی از پیچیده ترین و چالش برانگیزترین مواردی که هر میزبان یا سر میزبان رستوران با آن روبرو است بحث ارائه صورتحساب به مهمان است. این بخش از سرویس دهی نه تنها برای میزبانان استرس فراوان به همراه دارد، بلکه ذهن مدیران و سرپرستان را نیز درگیر کرده است، چرا که اقدام صحیح و به موقع می تواند مشتریان رستوران یا هتل را تبدیل به مهمانان دائمی و وفادار کرده و یا بلعکس آنها را با خاطره ای تلخ و منفی بدرقه نماید. لذا در زیر بطور خلاصه مواردی را که میزبانان و مدیران در ارائه صورتحساب باید رعایت نمایند، ذکر می کنیم:

Continue reading Last modified on
Tagged in: هتلداری
Hits: 4683 0 Comments
Rate this blog entry:

غذا و نوشابه
17 رفتاری که نیابد از مدیر رستوران سر بزند


17 رفتاری که نیابد از مدیر رستوران سر بزند
مسئولیت های مدیر رستوران بسیاز زیاد است و البته این قضیه هم میتواند خوب و هم بد باشد.اگر دوست دارید برخی از بزرگترین اشتباهات مدیریتی را انجام ندهید و میخواهید بدانید چه کارهایی را هرگز نبایدانجام داد،  برای مطالعه ی این متن کمی وقت صرف کنید.

Continue reading Last modified on
Hits: 7276 0 Comments
Rate this blog entry:

غذا و نوشابه
ویدئو آموزشی جمع نمودن ظروف  از روی میز

صدای شکستن ظروف برای هر مدیر هتلی ناخوشایند است بد تر از ان این است که در زمانی که میهمان در رستوران حضور دارد ظرفی شکسته شود چرا که علاوه بر انکه آرامش میهمان شما بر هم میخورد این مورد نشان از بی دقتی و بی کفایتی میهمانداران شما دارد . از روی دیگر هزینه شکسته شدن ظروف در هتل از هزینه شکسته شدن ظروف معمولی بالاتر است چرا که جدا از هزینه های سفارش گذاری بیشتر هتل ها از ظروفی استفاده مینمایند که دارای لوگو میباشد و برای سفارش ظروف با چاپ لوگو شما مجبورید میزان سفارش بالایی را به تولید کننده ارائه دهید . در ویدئویی که امروز برای شما آماده نموده ام نحوه صیحیح جمع نمودن میز و به دست گرفتن ظروف کثیف آموزش داده میشود .

Continue reading Last modified on
Hits: 7065 0 Comments
Rate this blog entry:

غذا و نوشابه
مهندسی منو رستوران

امروز قصد دارم تا با یک مفهوم جالب به نام مهندسی منو در رستوران در خدمتتون باشم . شما منو رستوران خود را چگونه نوشته اید ؟ هر آن چیزی که سر آشپزبه شما پیشنهاد داده  است در منو گنجانده اید و یا بر اساس اصول منو نویسی رستوران اقدام به این کار نموده اید ؟ منظور از مهندسی منو نوشتن خود منو رستوران نیست بلکه افزایش سود آوری رستوران از طریق ترقیب میهمانان به خرید بوسیله منویی که به دستشان میدهید میباشد . برای نوشتن خود منو اصولی باید در نظر گرفته شود که در مقاله بعدی راجع به ان توضیح خواهم داد اما در این مقاله به مهندسی منو میپردازیم . ابتدا اجازه دهید یک تعرف کامل و جامع از مهندسی منو داشته باشیم .

Continue reading Last modified on
Hits: 13975 1 Comment
Rate this blog entry: