دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

مقالات خود را برای ما ارسال نمایید

ما آن را به نام خود شما منتشر میکنیم

مشاهده سایر مقالات

امیررضا تهرانی - کارشناس ارشد فروش و بازاریابی

جامعه مدیران هتل های ایران

  • Home
    Home This is where you can find all the blog posts throughout the site.
  • Categories
    Categories Displays a list of categories from this blog.
  • Tags
    Tags Displays a list of tags that have been used in the blog.
  • Bloggers
    Bloggers Search for your favorite blogger from this site.
  • Team Blogs
    Team Blogs Find your favorite team blogs here.
  • Login
    Login Login form
  • Font size: Larger Smaller
  • Hits: 3958
  • 0 Comments

15 روش برای جذب مهمان و ایجاد انگیزه برای اقامت - قسمت اول

hotelmanager_ir_2e1ax_bubbles_entry_customer-hotel1.png

میتوانید پروژه های بزرگ را بر عهده بگیرید و یا روی جزئیات کوچک تمرکز کنید تا هتلتان به مکانی جذابتر و شایسته تر تبدیل شود.در این راستا کارهای زیادی میتوان انجام داد.در این مقاله 15 روش ساده و کمی مشکل را ارائه میدهیم که منجر به جذب مسافر برای اقامت بیشتر در هتل میشود.قبل از هر چیز ضروری است عامل ایجاد انگیزه در افراد را درک کنید، این روش در افزایش تقاضا برای اقامت در هتلتان ضروری است.پر کردن اتاق ها و فروش آنها به مسافرین ، فرآیند بسیار پیچیده ای است. باید به تمام جزئیات دقت شود.اگر نیازهای مهمان ها را با بهترین قیمت نسبت به رقبایتان برآورده کنید، این موضوع دهان به دهان میچرخد و آمار فروش اتاقها سیر صعودی قابل توجهی خواهد داشت.

تمام کارکنان هتل وظیفه دارند با بهترین روش ممکن، امکانات اقامتی به یاد ماندنی را برای مهمان فراهم نمایند.هزینه ها باید توسط مالک هتل تامین شود.کارکنان مدیریت و بخش نگهداری هم مسئول ظاهر درونی و بیرونی هتل هستند.دکوراتورهای داخلی موظفند اتاق های مهمان ها را به خوبی تجهیز کنند طوری که محیطی آرام، دلچسب و جذاب را در ذهن تداعی کند. بسیار اهمیت دارد که بهترین افراد را برای مسئولیت های بررسی و رسیدگی به وضعیت مهمانها ، تمیزی اتاق، و رسیدگی به چشم انداز هتل و حفاظت از آن ، در نظر بگیرید.نظارت کامل به تمام امور هتل، وظیفه مدیر داخلی است.

 

1- نوسازی ساختمان

هتلی که سالهای زیادی از آن غافل بوده اند و سن زیاد ساختمان در دید مسافر جلوه گر میشود، برای هیچ مسافری جذابیت ندارد. نوسازی کامل هتل بخش مهمی از سرمایه گذاری است. اگر بودجه کافی برای افزودن به طبقات هتل داشته باشید، به صورت چشمگیری میتوانید ظاهر هتل را تغییر دهید و امکاناتی را اضافه کنید که مسافران به دنبال آنها هستند.

2- ارزیابی مدیریتی

میزان حقوق دریافتی مدیران بالاتر از سایرین است زیرا آنها نسبت به سایر کارکنان، مسئولیت های سنگین تری دارند. اگر مدیری دارید که مهارت ها و شور و شوق لازم را ندارد و نمیتواند نتایج مثبتی ارائه دهد، باید فرد توانایی را جایگزین وی کنید.

3- ارزیابی سایر کارکنان هتل

نگرش حرفه ای و خصوصیات فردی دلپذیر و خوشرویی فرد، جزء مهمترین معیارهایی است که مدیر باید در زمان استخدام کارمندان در نظر بگیرد. کارمندان باید مهارت ها را در نظر بگیرند و بتوانند تمام جنبه های شغلشان را به خوبی بشناسند و انجام دهند. وقتی در حال انجام کار هستند، باید طبع دوستانه ای داشته باشند و همیشه اولویشان این باشد که اگر مهمان به کمک نیاز داشته باشد، اول نیاز مهمان را برآورده کنند و بعد به سایر کارها رسیدگی نمایند. تمام کارمندان، هم کارمندان جدید و هم آنهایی که سالهای زیادی با شما همکاری کرده اند، باید به صورت دوره ای ارزیابی شوند و به افرادی که در کارشان کوتاهی میکنند باید در ابتدا تذکر داده شود و در صورتی که کیفیت کارشان را ارتقا ندادند، باید فرد مناسبی را جایگزین این افراد کنید.

4- دادن اختیار و قدرت تصمیم گیری به کارمندان

آیا چیزی بدتر از این هم هست که وقتی مهمان به کمک نیاز دارد در جواب بگویید:" اول باید با مدیر داخلی هماهنگ کنم تا ایشان در مورد مشکل شما تصمیمی اتخاذ کنند"؟! هر مشکلی که در طول مدت اقامت مهمان در هتل پیش بیاید باید توسط بخش پذیرش و کارمندان هتل برطرف شود.بخشی از این فرایند نیازمند داشتن کارمندان حرفه ای و آموزش دیده است. با آموزش صحیح کارمندان و دادن اختیار و قدرت تصمیم گیری به آنها برای سهیم شدن در حل مسائل و مشکلات مهمانان، میتوانید رضایت مهمان را جلب کنید.

5- اطمینان یابید کارمندان پذیرش در اسرع وقت پاسخگوی مسائل و مشکلات مهمانان هستند.

در کنار دادن اختیار و قدرت تصمیم گیری به کارمندان، باید بهترین سرویس را به مشتری ارائه دهید.وقتی مهمانی تماس میگیرد و از کمبود فشار آب دوش شکایت میکند، یک کارمند وظیفه شناس باید سریعا یکی از کارمندان تاسیسات را به اتاق بفرستد تا موضوع بررسی و حل شود.به هیچ وجه نباید بهانه آورد و یا بیان کرد که پرسنل تاسیسات در زمان صبح به اتاق خواهد رفت و وضعیت را بررسی خواهد کرد.پاسخ های درست و رفع سریع مشکلات مهمان ها، بیانگر این است که تکریم مهمان در عمل انجام میشود و فقط به گفتار نیست.

ادامه این مقاله را در قسمت دوم مطالعه فرمایید

Last modified on
Rate this blog entry:

در باره نویسنده مقاله :


  • کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی بین الملل

  • مدیریت بازرگانی Merdci وابسته به سازمان گسترش و نوسازی ایران

  • مدیرت فروش و بازاریابی هتل الیزه

  • مولف کتاب مدیریت فروش منتشر شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی

  • مدرس دانشگاه Aptec

  • برگزار کننده سمینارهای آموزشی در زمینه های فروش و تبلیغات

  • انتشار مقاله در زمینه بازاریابی دهان به دهان

Comments

  • No comments made yet. Be the first to submit a comment

Leave your comment

Guest
Guest چهارشنبه 28 آذر 1397