دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

مقالات خود را برای ما ارسال نمایید

ما آن را به نام خود شما منتشر میکنیم

مشاهده سایر مقالات

بخشی از سوابق وفعالیت ها

*دکتری افتخاری هتلداری *کارشناس ارشد مدیریت هتلداری – کارشناسی حسابداری –کاردانی مدیریت جهانگردی
*اخذ گواهینامه های بین المللی مدیریت هتل ، مدیریت رستوران، مدیریت منابع انسانی ، MBA ، DBA ، مدیریت بازاریابی زنجیره ای و....
*تالیف وانتشار کتابهای دستورالعمل وقوا نین بین المللی رستوران داری- دستورالعمل وقوا نیین بین المللی مدیریت مالی وکنترل هزینه در هتل ورستوران ،
*حضوردر همایش های آموزشی چند رستوران زنجیره ای و...
◦انتشار مقاله در زمینه بازاریابی وطرح های افزایش فروش در ماه های رکود ورمضان ونیزاجرای آن ها
* تدریس دوره های مدیریت داخلی -مدیریت اداری و مالی -مدیریت منابع انسانی -مدیریت بازاریابی شبکه ای -مدیریت ایمنی وبهداشت، مدیریت کنترل و هزینه ها
راه های ارتباطی فقط از طریق ارسال پیام به شماره تلگرام 09120525095

http://rahandazfood.blogfa.com

  • Home
    Home This is where you can find all the blog posts throughout the site.
  • Categories
    Categories Displays a list of categories from this blog.
  • Tags
    Tags Displays a list of tags that have been used in the blog.
  • Bloggers
    Bloggers Search for your favorite blogger from this site.
  • Team Blogs
    Team Blogs Find your favorite team blogs here.
  • Login
    Login Login form
گردشگری
  • Font size: Larger Smaller
  • Hits: 3753
  • 0 Comments

آیا رستوران دار موفقی هستیم

hotelmanager_ir_2e1ax_bubbles_entry_happyresturant.jpg

موفقیت از نظر افراد مختلف تعاریف متفاوتی دارد. عده ای آنرا در داشتن یک زندگی مرفه میدانند و از نظر عده ای حرفه موفق به معنای گسترش دادن کار، خریداری کردن سهام بیشتر،کارمندان بیشتر و ... است.

اما علی رغم برداشتهای شخصی از موفقیت، اصول پایه در حرفه رستوران داری هرگز تغییر نمیکنند. در اینجا به چندین عامل اصلی موفقیت در این حرفه اشاره میکنیم:

#تیپ مشتریانتان خود را بشناسید و بدانید از کجا می آیند، آیا مشتری گذری هستند یا ثابت؟ آیا مشتریان ثابت شما رو به افزایش هستند؟ از نظر تجاری محل رستوران شما چگونه است؟

#محل رستوران صرف نظر از اینکه چه نوع مشتریانی دارد، باید قابل دسترسی باشد.

درارائه خدمات و نوع سرویس و محصولات خود خلاق باشید. و ببینید که چه عواملی موجب شاخص شدن رستوران شما خواهند شد.

برای خدمات خود ارزش کافی قائل شوید.وآن رابرای مشتریان خود بزرگ جلوه دهید

مشتریان رستوران در حال حاضر بسیار مجرب تر و پرتوقع تر از سابق شده اند. امکان انتخابهای متعدد و ارائه خدمات به بهترین وجه موجب میشود تا مشتری با رضایت تمام قیمت پیشنهادی وحتی بالاتر از رقبارا بپذیرد.

تبلیغات وبازاریابی هدفمند داشته باشید.

مطمئن شوید که تبلیغات و بازاریابی شما بر اساس نوع منطقه تجاری، خصوصیات اجتماعی وفرهنگی وسنی مشتریان و عادات خرید کردن آنها باشد. راههایی برای اندازه گیری میزان موفقیت درهر تبلیغات وبرنامه بازایابی خود پیدا کنید.

کیفیت وکمیت  مناسب غذا را فراموش نکنید وهرروزنظر مشتریان خود را بپرسید.

میزان موفقیت شما با آخرین غذایی که سرو کرده اید سنجیده میشود.

خدمات مناسب سرویس دهی با نظر آخرین مشتری شما سنجیده میشود.

آیا در محیط کارتان مدام در حال صحبت درباره سرویس دهی مناسب هستیدوازکارکنان تان دراین مواردنظر میگیرید و یا کارکنان شما به خوبی با معنای آن آشنا هستند و با آن کارو زندگی میکنند؟

ارائه خدمات جدیدو بی نقص بسیار مهم است.

آیا تمام مواردی که شما برای موفقیت در کارتان در نظر گرفته اید، هر لحظه و هر ساعت روز در حال اجرا است؟  آیا برای اطمینان مدام کل سیستم را بازبینی وکنترل میکنید؟ آیابرای کنترل اجرای صحیح دستورالعمل ها ازچک لیست استفاده میکنید؟

تلاش کنید مشتریان خود راکامل بشناسید. و تا حد امکان خصوصیات اجتماعی، خواسته ها و ترجیحات آنها را در نظر داشته باشیدودرزمان حضور مشتری خواسته هایش را قبل از عنوان دراختیارش بگذارید. با این کاربه اومیفهمانید که چقدر برایتان با ارزش است!

در از بین بردن نکات منفی و قدرت بخشیدن به نکات مثبت بکوشید.

کارکنان خود را از بین افراد مجرب خوش برخوردوخوش سخن انتخاب کنید. و مطمئن شوید که می توانند تا حد امکان مشکلات پیش بینی نشده را حل کنند و به خواسته های مشتریان پاسخ کامل دهند.

#یک سیاست اقتصادی وواقع گرایانه داشته باشیدو کاملا علمی تصمیم بگیرید.

#آیاکنترل هزینه ها ومصرف مواد و درآمد رستوران شمابه میزانی هست تا بتوانید قیمتهای خود را به مدت کافی ثابت نگه دارید و پس از پرداخت مخارج، انتظارات مادی خودتان هم برآورده شوند؟

#ایا تاکنون میزان سود وزیان ماهیانه وهمچنین میزان مصرف مواد اولیه برمبنای میزان فروش خود زا محاسبه و تحلیل کرده اید ونسبت به بهترشدن آن برنامه ای تدوین نموده اید؟

# آیامواد غذایی، مواد اولیه و ملزومات خود را از کارخانه ها ویا به طور عمده خریداری می کنید تا ارزانتر و سریع تر انجام شود.

#برای موفق شدن شما به نیروی کار کامل اولیه نیاز دارید وباید برای آن هزینه ثابتی در نظر بگیرید. اگر بخواهید از درآمدتان برای پرداخت هزینه هایی که به دلیل برنامه ریزی غلط در نحوه خرید، میزان مصرف و استخدام نیروی کار بوجود آمده است استفاده کنید، آن را به هدر داده اید.  در صورت لزوم در ساعات شلوغ یا مناسبتها از نیروی کار ساعتی استفاده کنید.

سرمایه سازی ایده ال چیست؟

دوره زندگی ساده یک رستوران معمولا سه سال است. در سال اول شما کار را ایجاد میکنید.در سال دوم شما کار خود را روی یک روال مناسب اجرا میکنید و در سال سوم شما به حد اکثر درآمد دست می یابید. پس از آن باید از خلاقیت خود استفاده کنید تا برای مشتریان خود عامل هیجان انگیزی در رستوران خود به وجود آورید.  به خاطر داشته باشید که در سال اول سرمایه کافی برای پیش بردن کار به مدت حداقل 6 ماه در اختیار داشته باشید.

رستوران داری کار آسانی نیست اهمیت تجربه را فراموش نکنید.

ورود به حرفه رستوران داری نسبتا ساده است.یک قرارداد اجاره تنظیم میکنید، مقداری مواد غذایی میخرید و تعدادی کارمند استخدام میکنید. آنچه بعد از این پیش می آید متظمن موفقیت یا شکست این کار است. آنچه نمیدانید میتواند برایتان بسیار مشکل آفرین باشد.اگر در این کار تجربه نداریدلطفا ازخود فتوا صادرنکنید وازمشاوره یک متخصص باتجربه وموفق و مورد اطمینان دراین کار استفاده کنید.

در کار نظارت و مدیریت باید با کار درگیر شوید.

شما نمیتوانید با نشستن در یک دفتر کاردرمحل دیگر،یک رستوران را از راه دوراداره کنید. شما باید حضور فیزیکی داشته باشید،درگیر کار شوید و رهبری کنید. مالکیت بدون حضور مفید باشکست مواجه خواهد شد.

برخورد جذاب داشته باشید.

هیچ کس به غذا خوردن در یک رستوران خالی علاقه ای ندارد.شما و کارکنانتان باید آنقدر خوش خلق و جذاب باشید تا بتوانید با ایجاد حس مثبت مشتریان خود را حفظ کنید. هرچند که هیچ کس نمیتواند موفقیت شما را در حرفه رستوران داری تضمین کند جز خودتان اماسعی کنید تمام مشتریان تان با خاطره ای خوش مجموعه شما را ترک کنند.

توجه کنید اگر رستوران شما در مسیر جاده ها و یا اتوبان های بین شهری قرار دارد حتما به دنبال تامین کردن نیاز های اظطراری مشتریان باشید تا مجدد وبا خیال آسوده قدم درمجموعه شما بگذارنددر غیر اینصورت باید هرچه هزینه کرده اید را جمع کرده وبه شهر خود بازگردید چون مسافران هیچگاه در مسیرشان دو بار تجربه بد نمیکنند.

موفق وپیروز باشید

Last modified on
Rate this blog entry:

در باره نویسنده مقاله :

*دکتری افتخاری هتلداری
*کارشناس ارشد مدیریت هتلداری – کارشناسی حسابداری –کاردانی مدیریت جهانگردی
*اخذ گواهینامه های بین المللی مدیریت هتل ، مدیریت رستوران، مدیریت منابع انسانی ، MBA ، DBA ، مدیریت بازاریابی زنجیره ای و....
*تالیف وانتشار کتابهای دستورالعمل وقوا نین بین المللی رستوران داری- دستورالعمل وقوا نیین بین المللی مدیریت مالی وکنترل هزینه در هتل ورستوران ،
*حضوردر همایش های آموزشی چند رستوران زنجیره ای و...
◦انتشار مقاله در زمینه بازاریابی وطرح های افزایش فروش در ماه های رکود ورمضان ونیزاجرای آن ها
* تدریس دوره های مدیریت داخلی -مدیریت اداری و مالی -مدیریت منابع انسانی -مدیریت بازاریابی شبکه ای -مدیریت ایمنی وبهداشت، مدیریت کنترل و هزینه ها
راه های ارتباطی فقط از طریق ارسال پیام به شماره تلگرام 09120525095

http://rahandazfood.blogfa.com

Comments

  • No comments made yet. Be the first to submit a comment

Leave your comment

Guest
Guest چهارشنبه 28 آذر 1397