دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

مقالات خود را برای ما ارسال نمایید

ما آن را به نام خود شما منتشر میکنیم

مشاهده سایر مقالات

بخشی از سوابق وفعالیت ها

*دکتری افتخاری هتلداری *کارشناس ارشد مدیریت هتلداری – کارشناسی حسابداری –کاردانی مدیریت جهانگردی
*اخذ گواهینامه های بین المللی مدیریت هتل ، مدیریت رستوران، مدیریت منابع انسانی ، MBA ، DBA ، مدیریت بازاریابی زنجیره ای و....
*تالیف وانتشار کتابهای دستورالعمل وقوا نین بین المللی رستوران داری- دستورالعمل وقوا نیین بین المللی مدیریت مالی وکنترل هزینه در هتل ورستوران ،
*حضوردر همایش های آموزشی چند رستوران زنجیره ای و...
◦انتشار مقاله در زمینه بازاریابی وطرح های افزایش فروش در ماه های رکود ورمضان ونیزاجرای آن ها
* تدریس دوره های مدیریت داخلی -مدیریت اداری و مالی -مدیریت منابع انسانی -مدیریت بازاریابی شبکه ای -مدیریت ایمنی وبهداشت، مدیریت کنترل و هزینه ها
راه های ارتباطی فقط از طریق ارسال پیام به شماره تلگرام 09120525095

http://rahandazfood.blogfa.com

  • Home
    Home This is where you can find all the blog posts throughout the site.
  • Categories
    Categories Displays a list of categories from this blog.
  • Tags
    Tags Displays a list of tags that have been used in the blog.
  • Bloggers
    Bloggers Search for your favorite blogger from this site.
  • Team Blogs
    Team Blogs Find your favorite team blogs here.
  • Login
    Login Login form
فروش و بازاریابی
  • Font size: Larger Smaller
  • Hits: 4251
  • 0 Comments

آنالیز وتحلیل مدیریت رستوران های زنجیره ای در ایران

hotelmanager_ir_2e1ax_bubbles_entry_chain-resturant.jpg

سال های زیادی نگذشته است که هنوز به یاد داریم افراد زیادی در صف یکی از شعب مختلف آن در تهران ومراکز استانها و خصوصا شمال شهر منتظر دریافت سفارش خود بودند.

چند مدتی است که از شعب مختلف آن عبور و مشاهده می کنیم که حجم مشتری آن به نسبت سال های گذشته بسیار افت کرده است و فروش قبلی خود را ندارد حتی علیرغم اینکه از لحاظ مکان یابی، بهترین نقاط شهرو وسیع ترین مغازه ها برای این برند معرفی شده انداما.....؟؟؟؟؟؟

براستی تا به حال فکر کرده اید که چرا یک مجموعه کوچک همانند .....در دربند بعد از گذشت بیست سال روز به روز بر تعداد مشتریانش افزوده شده و چرا مجموعه زنجیره ای بزرگ ما همانند ... با کاهش حجم مشتری  وتعطیلی یک به یک شعبه هایش مواجه شده است؟

√ آیا تا به حال فکر کرده ایم که برای نگه داشتن مشتری و تشویق او به ادامه خرید از  رستوران ویا فست فود خود چه مجموعه کارهایی را انجام داده ایم؟ بزرگترین اشتباهات بازاریابی ما چه عواملی بوده است؟
√ آیا باید با خلاقیت و نوآوری و با معرفی محصولات جدید دوباره مشتریان قدیمی را به خرید از شعب های مان دعوت کنیم؟
√ آیا باید با دادن جایزه و هدایای مختلف آن ها را به وجد در آوریم؟
√ آیا با استفاده از ترفیع های فروش در بازه های زمانی مختلف می توانیم دوباره مشتریان را تشویق کنیم؟
√ آیا بعد از گذشت چند سال نباید دکوراسیون فروشگاه خود را عوض کنیم؟
√ آیا درسیستم مشتری مداری توانسته ایم موفق عمل نماییم ؟
√ آیا درکیفیت وکمیت غذاهای ما با روز اول شروع به کار تغییری دیده میشود؟
 √ آیا تابه حال آماری از تعداد مشتریان ثابتی که روز به روز ازتعدادشان کم میشود جمع اوری وتحلیل کرده اید ؟
√ آیاواقعا کیفیت وطعم غذا های ما در تمام شعب یکسان است؟
√ وآیا برای گسترش برند خود با علم روز آشنایی دارید ویا حتی برنامه جامعی تدوین نموده اید؟

بی پرده سخن بگوییم حتی به یک مورد از موارد بالا فکر هم نکردید
وبه تنها چیزی که می اندیشیم فقط افزودن شعبه است!!!!
وشاید بازرسی از شعب و رعایت اصول فرانچایز درنحوه عرضه غذا ویکسان سازی شعب برایتان مهم نبوده
حتی اگر شعبه ای هم تعطیل شد مقصر  این امر را مدیر ومالک شعبه میدانید وحتی به دنبال اصلاح ساختار وتدوین برنامه های آموزشی صحیح واصولی نیستید
امید وارم از این واقعیت ها دلگیر نشده باشید
با احترام
مجیدجمالو

Last modified on
Rate this blog entry:

در باره نویسنده مقاله :

*دکتری افتخاری هتلداری
*کارشناس ارشد مدیریت هتلداری – کارشناسی حسابداری –کاردانی مدیریت جهانگردی
*اخذ گواهینامه های بین المللی مدیریت هتل ، مدیریت رستوران، مدیریت منابع انسانی ، MBA ، DBA ، مدیریت بازاریابی زنجیره ای و....
*تالیف وانتشار کتابهای دستورالعمل وقوا نین بین المللی رستوران داری- دستورالعمل وقوا نیین بین المللی مدیریت مالی وکنترل هزینه در هتل ورستوران ،
*حضوردر همایش های آموزشی چند رستوران زنجیره ای و...
◦انتشار مقاله در زمینه بازاریابی وطرح های افزایش فروش در ماه های رکود ورمضان ونیزاجرای آن ها
* تدریس دوره های مدیریت داخلی -مدیریت اداری و مالی -مدیریت منابع انسانی -مدیریت بازاریابی شبکه ای -مدیریت ایمنی وبهداشت، مدیریت کنترل و هزینه ها
راه های ارتباطی فقط از طریق ارسال پیام به شماره تلگرام 09120525095

http://rahandazfood.blogfa.com

Comments

  • No comments made yet. Be the first to submit a comment

Leave your comment

Guest
Guest چهارشنبه 28 آذر 1397