دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

مقالات خود را برای ما ارسال نمایید

ما آن را به نام خود شما منتشر میکنیم

مشاهده سایر مقالات

امیررضا تهرانی - کارشناس ارشد فروش و بازاریابی

جامعه مدیران هتل های ایران

  • Home
    Home This is where you can find all the blog posts throughout the site.
  • Categories
    Categories Displays a list of categories from this blog.
  • Tags
    Tags Displays a list of tags that have been used in the blog.
  • Bloggers
    Bloggers Search for your favorite blogger from this site.
  • Team Blogs
    Team Blogs Find your favorite team blogs here.
  • Login
    Login Login form
  • Font size: Larger Smaller
  • Hits: 2389
  • 1 Comment

هتل سبز چیست و به چه معنا است ؟ (قسمت دوم)

hotelmanager_ir_2e1ax_bubbles_entry_green2.png

هتل سبز بودن در واقع دو معنی دارد: هم برای محیط زیست و هم جیب مالکش سودمند است و این خوب است که هر مجری که کار مفیدی انجام میدهد، خود نیز از آن بهره مند خواهد شد.
و در نتیجه میبینیم که هزینه ها کاهش می یابد و بهره وری افزایش یافته و منجر به خروجی بهینه شده میگردد.
کاهش هزینه ها به واسطه ی استفاده از محصولات و روش های سبز متناوبا در بسیاری از دسته بندی ها دیده میشود. همانطور که در مثال بالا نشان داده شد، محصولاتی که در منابع انرژی صرفه جویی میکنند، به سرعت و به خوبی در بازه ی زمانی معقولی، سودآوری خواهند داشت.

در تحقیقی که برای محصولات مصرفی ارتش آمریکا انجام شد، رنگ هایی که در its huge inventory استفاده شد و از مواد دوستدار محیط زیست بودند، در هر گالن 1.73$ هزینه ی کمتری نسبت به بقیه ی انواع داشتند.در برخی از دسته بندی ها، سود هزینه ها ممکن است مستقیما اضافه نشوند یا خیلی واضح نباشند.
استفاده از مواد شیمیایی مه سموم کمتری ایجاد کنند( مثل رنگ ها، شوینده ها و...) محیط سالمتری را به وجود می آورد و مثلا باعث میشود احتمال بیماری کارکنان یا کاهش بهره وری پایین بیاید.
این نوع کاهش هزینه ها در واقع شروع بهینه سازی ساختمان است که باعث میشود انتشار مواد سمی از فرش ها، رنگ، مواد شوینده و ... کم شود.ضمنا مجری هتل سبز اطمینان می یابد که وضعیت سلامت مهمان ها و کارکنان مطمئنا بهبود خواهد یافت.
افزایش بهره وری و سودآوری یکی دیگر از نتایج هتل سبز بودن است و این موضوع موقعیت رو به رشدی است برای آندسته از مجریان هتل که میخواهند پیشتاز باشند.مقاله ی بعدی در این مجموعه جزئیاتی را در مورد برخی از امتیازات تقویت درآمد مطرح میکند که در نتیجه ی معروف شدن هتل به هتل سبز در بازار حاصل میشود.
این موارد توجه بخش گسترده ای از اذهان عمومی را جلب میکند که به محیط زیست اهمیت میدهند و همچنین کارشناسان دولتی و شرکتهایی که ترجیح میدهند با حس مسئولیت در قبال محیط زیست مسافرت کنند.

بررسی اجمالی دسته بندی ها و بعضی از معیارها در استاندارد محیطی Green Seal برای املاک مسکونی، باید برخی از موقعیتهای خاص و چالش ها را برای هر ملکی که  قرار است سبز باشد، روشن کند.
استاندارد این نواحی محیطی را در بر میگیرد: کمترین میزان ضایعات، بازیافت و استفاده ی مجدد،بازده ی انرژی،حفاظت و مدیریت، مدیریت منابع آب آشامیدن، مدیریت فاضلاب، مواد پر خطر و سیاست بسته بندی های دوستدار محیط زیست.
درحالیکه این معیارها هم روش ها و هم محصولات را پوشش میدهند،مشخصات بعدی لزوما محدودتر هستند-بیشتر در روش نشان دادن معیارها-نسبت به استانداردهای محیطی Green Seal برای خود محصولات.
با این اوصاف شاخص اصلی محصول این اطمینان را بوجود می آورد که محصولات استفاده شده در هتل های سبز عموما کمتر به محیط زیست آسیب میزنند.
استاندارد فرصتی را فراهم میکند تا صاحبان املاک امکان انتخاب های محیطی را داشته باشند و بهترین سبکی را که برای نیازهای مهمانان و شرایط اقتصادی داخلی مناسب است، انتخاب نمایند.
مثلا در بخش ضایعات یک معیار تعیین میکند که از وسایل قابل تعویض و یا حتی کوچکترین ظرف مواد که برای بازیافت یا اهدا به خیریه جمع آوری میشود، استفاده گردد.پس از بحث انرژی که میتواند بازخوردهای مالی خوبی را برای ملک در پی داشته باشد، معیارهای استاندارد، شرایط خرید تجهیزات مصرف انرژی را تعیین میکند که باید جایگزین قبلی ها شوند.مثلا وسایل روشنایی باید در طی برنامه ی 5 ساله جایگزین شوند و نورهایی که 24 ساعته استفاده میشوند قبل از سایر انواع نور باید تعویض شوند.در مدیریت منابع زیر آب، نوع حوله و یا پارچه کتان برای استفاده ی مجدد مهمان هایی که چند روز اقامت دارند، در صرفه جویی در هزینه ها مؤثر خواهد بود.
برخی نیازها معمولا باید بدون اتلاف وقت برآورده شوند زیرا خریدها ممکن است به سرعت تغییر کنند.در تجهیزات فاضلاب، طبق استاندارد باید مواد شوینده ی غیر سمی و قابل تجزیه در محیط زیست استفاده شود.
مواد پرخطر عموما نباید استفاده شوند و حتی باید با دقت زیاد انبار و حمل و نقل شوند.نهایتا سیاست های خریدهای هتل سبز باید تعیین شوند و باید معیارهای خاصی برای محصولاتی مثل کاغذ، دستمال کاغذی، رنگ و شوینده ها و به ویژه برای محدودیت استفاده از مواد ناسالم در نظر گرفته شود مثل ترکیبات قابل تبخیر ارگانیک در رنگ ها و شوینده ها. در تمام آنها 36 شرط استاندارد  وجوددارد که میتوانید در این وب سایت مشاهده نمایید.
http://www.greenseal.org/standards.htm#environmental
به طور خلاصه یک مجری هتل سبز –مدیر ملک شخصی یا مدیر هتل های زنجیره ای- در تلاش برای ساختن هتل سبز، موقعیت عظیمی را پیش رو دارد.آموختن چگونگی ایجاد ملک سبز، دانش و وقت زیادی را میطلبد و فرآیند آموزش، فرآیندی ادامه دار است. از اجرای مالی، رضایت مهمانان، سلامت مهمانان و کارمندان، سود زود بازده بدست می آید که ادامه دار خواهد بود.

 

دزدی علمی و ادبی شاخ و دم ندارد خواهشمند است از کپی پیست مطالب خود داری کنید بزودی فهرست سایت هایی که مقالات را hotelmanager.ir را کپی پیست میکنند منتشر میکنیم - زشته wink

Last modified on
Rate this blog entry:

در باره نویسنده مقاله :


  • کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی بین الملل

  • مدیریت بازرگانی Merdci وابسته به سازمان گسترش و نوسازی ایران

  • مدیرت فروش و بازاریابی هتل الیزه

  • مولف کتاب مدیریت فروش منتشر شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی

  • مدرس دانشگاه Aptec

  • برگزار کننده سمینارهای آموزشی در زمینه های فروش و تبلیغات

  • انتشار مقاله در زمینه بازاریابی دهان به دهان

Comments

  • Guest
    123 جمعه 17 دی 1395

    با سلام
    اینجانب به راهنمایی های جناب آقای امیررضا تهرانی در زمینه ی بازاریابی و فروش نیاز دارم
    اگر امکان دارد آدرس ایمیل ایشان را برای بنده ارسال کنید.

Leave your comment

Guest
Guest چهارشنبه 28 آذر 1397