دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

مقالات خود را برای ما ارسال نمایید

ما آن را به نام خود شما منتشر میکنیم

مشاهده سایر مقالات

امیررضا تهرانی - کارشناس ارشد فروش و بازاریابی

جامعه مدیران هتل های ایران

  • Home
    Home This is where you can find all the blog posts throughout the site.
  • Categories
    Categories Displays a list of categories from this blog.
  • Tags
    Tags Displays a list of tags that have been used in the blog.
  • Bloggers
    Bloggers Search for your favorite blogger from this site.
  • Team Blogs
    Team Blogs Find your favorite team blogs here.
  • Login
    Login Login form
  • Font size: Larger Smaller
  • Hits: 3651
  • 0 Comments

وفاداری مشتریان در رستوران

hotelmanager_ir_2e1ax_bubbles_entry_resturant-loyality-2.jpg

در حال مطالعه مقاله ای بودم که هم از طرز نگارش صمیمی نگارنده لذت بردم و هم موضوعی که عنوان نموده بود برای من جالب آمد پس از خوانده مقاله بیاد مدیرانی افتادم که خود را در پشت درب های بسته حبس میکنند و هیچ گونه ارتباطی با میهمانانشان ندارند . به همین دلیل تصمیم گرفتم تا آن را برای شما هم ترجمه و منتشر کنم . مقاله ای کوناه اما خواندنی نوشته Shep Hyken

چند شب قبل غذای فوق العاده عالی در Mama louise، که یک رستوران ایتالیایی در ردیف رستوران های محبوب فلوریداست، خوردم.من مرغ شکم پر سفارش دادم و بسیار خوشمزه بود، اما این جریان در مورد غذای خوب نیست بلکه در مورد تجربه ای جالب است که Joe Esposito و همکارانش خلق کردن.

پیشخدمت دوستانه رفتار میکرد و با پیشنهادات و راهنمایی های خود در مورد محبوب ترین غذای منو،کمک میکرد. آنها دقیق بودند.تمام کارها را به صورتی که از آنها انتظار میرفت انجام دادند.غذا و سرویس دهی خوب ترکیب عالی برای برد هستند.

دوما: صاحب رستوران Joe Esposito خود را موظف میداند که در طول عصر حتی اگر مشغول اداره کردن آشپزخانه باشد، به تمام مهمانان سر بزند.وقتی کنار میز ما آمد من از غذای فوق العاده و سرویس دهی عالی تعریف کردم. ما شروع به صحبت کردیم و او بخشی از فلسفه اش را با من در میان گذاشت که همه ی ما میتوانیم آن را بیاموزیم و در تمام مشاغل به کار بگیریم.

b2ap3_thumbnail_resturant-loyality.jpg

با مشتریان خود وقت بگذرانید

مدیران بزرگ در هر شغلی با مشتریان خود وقت میگذرانند. Joe  صاحب رستوران و سرآشپز است.او در محیط آشپزخانه بسیار راحت است اما بر این باور است که باید در صحنه حضور داشته باشد و با مهمانان خود صحبت نماید، و بازخورد آنها را دریافت کند و طوری رفتار نماید که آنها میزان قدردانی Joe را حس کنند.

روال فکری او به این صورت است:"افرادی مانند:  Bobby Flay, Wolfgang Puck and Emeril Lagasse با ماندن در آشپزخانه موفق نشدند.

تقاط قوت خود را بشناسید.(بدانید در چه زمینه ای مهارت دارید) Joe سعی نمیکند چیزی باشد که نیست. رستوران او در مرکز رستوران های سطح بالا و گران قیمت قرار دارد. او ممکن بود وسوسه شود و سعی کند محیط مجلل تری بسازد و قیمت ها را افزایش دهد تا مشابه همسایگانش شود.

قیمت منطقی است و تجربه آن که شامل محیط و دکور است، دقیقا مطابق انتظارات مشتری است.Joeچیزی گفت که دریافتم اینها هدفمند بوده اند.او گفت:" ما بهترین غذاخوری نیستیم، ما جالبترین رستوران هستیم."

حس خاص بودن به مشتری بدهید. یک شب خانمی به رستوران آمد تا تولد 90 سالگی اش را جشن بگیرد. وقتی Joe این قضیه را فهمید لحظه شماری میکرد که بیرون برود و به او تولدش را تبریک بگوید.، اما علاوه بر این اصرار کرد که برایش شام بخرد.

این چیزی بود که گفت:" ,وقتی من 90 ساله شوم دلم میخواهد کسی برایم شام بخرد( کسی من را به شام دعوت کند) این کاری است که مادرم میکرد و نه تنها این بلکه او در کنار شما مینشست و شام میخورد.

بدیهی است که Joe شغل رستوران داری را دوست دارد. او عاشق آشپزی است و به اندازه ی شغلش به مشتریانش هم اهمیت میدهد. وقتی احساس و شور و شوق و توانایی و مهارت با هم ترکیب شوند نتیجه آن برد قطعی است.

Last modified on
Rate this blog entry:

در باره نویسنده مقاله :


  • کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی بین الملل

  • مدیریت بازرگانی Merdci وابسته به سازمان گسترش و نوسازی ایران

  • مدیرت فروش و بازاریابی هتل الیزه

  • مولف کتاب مدیریت فروش منتشر شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی

  • مدرس دانشگاه Aptec

  • برگزار کننده سمینارهای آموزشی در زمینه های فروش و تبلیغات

  • انتشار مقاله در زمینه بازاریابی دهان به دهان

Comments

  • No comments made yet. Be the first to submit a comment

Leave your comment

Guest
Guest چهارشنبه 28 آذر 1397