دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

مقالات خود را برای ما ارسال نمایید

ما آن را به نام خود شما منتشر میکنیم

مشاهده سایر مقالات

امیررضا تهرانی - کارشناس ارشد فروش و بازاریابی

جامعه مدیران هتل های ایران

  • Home
    Home This is where you can find all the blog posts throughout the site.
  • Categories
    Categories Displays a list of categories from this blog.
  • Tags
    Tags Displays a list of tags that have been used in the blog.
  • Bloggers
    Bloggers Search for your favorite blogger from this site.
  • Team Blogs
    Team Blogs Find your favorite team blogs here.
  • Login
    Login Login form
مدیریت هتلداری
  • Font size: Larger Smaller
  • Hits: 8531
  • 1 Comment

شرح شغلی مدیر وقت هتل

hotelmanager_ir_2e1ax_bubbles_entry_hotel-management.jpg

مدیر وقت مدیری است که در غیاب مدیر هتل عهده دار وظایف مدیریت میشود . اما حیطه اختیارات و حدود تصمیم گیری مدیر وقت تا کجا میباشد . یک تصویر رایج وجود دارد که مدیر وقت جانشین مدیر هتل در غیاب وب میباشد که چنین نیست . اگر منظور از مدیر وقت duty on manger باشد که کلا این مدیر زیر نظر مدیر اقامتی میباید مشغول بکار باشد و اگر منظور از مدیر وقت مدیر جایگزین مدیر هتل در زمانی که وی حضور ندارد باشد که کلا شرح شغلی متفاوتی دارد به هر حال به دلیل اینکه در خیلی از جاها مفهوم مدیر جایگزین با مدیر وقت اشتباه برداشت میشود سعی مینماییم تفاوت ها و تشابهات شغلی هر دو مدیر را توضیح دهیم و سپس به شرح شغلی مدیر جایگزین بپردازیم.

Duty on manager یا مدیر لابی مسئول بررسی و اطمینان از ارائه سرویس مناسب مطابق با استاندارد های از پیش تعیین شده هتل برای میهمانان مقیم میباشد . این مدیر به صورت مستقیم به مدیر اقامتی گزارش میدهد .

مدیر جایگزین هتل دارای وظایف مشابهی با دستیار مدیریت در هتل میباشد و مسئول بررسی و اطمینان از صحت عملکرد تمامی واحد های داخلی هتل مطابق با استاندارد های از پیش تعیین شده آن میباشد و مستقیم به مدیر هتل گزارش میدهد .

تصمیم گیری های کلان هتل و همچنین ایجاد دستوراتی که بر سیاست های کلی هتل تاثیر گزار میباشد جزو حدود اختیارات دستیار مدیریت و یا مدیر وقت و یا هیچ کس دیگری در هتل نمیباشد .

حدود اختیارات : حدود اختیارات هر پست سازمانی از جمله مدیر وقت و یا مدیر جایگزین هتل را مدیریت اصلی هتل مشخص میکند به عنوان مثال اگر مدیر هتل اختیار عزل و نصب پرسنل را در هنگامی که حضور ندارد به مدیر جایگزین تفویض نموده باشد وی میتواند در زمان نبود مدیر هتل اقدام به این کار نماید . 

به صورت یک قاعده کلی : مدیران هتل به غیر از مدیر اصلی هتل تنها در حیطه داخلی هتل دارای اختیارات میباشند و مواردی که مربوط به امور خارج از هتل است از حیطه اختیارات ان ها خارج است .

آقای هنری فایول در باره وجود مدیران متعدد قوائدی را مطرح نموده اند که دو قانون آن را برای شما میاورم 

 b2ap3_thumbnail_henry.jpg  وحدت فرماندهی: اختیار دستور دادن به کارمند باید مختص یک مدیر باشد. کارمند باید بداند از چه کسی دستور می گیرد و باید در برابر چه کسی مسوول باشد. 
 وحدت مدیریت: برای اجرای برنامه واحد باید مدیر واحد باشد. چنین مدیری باید تمام فعالیت هایی را که دارای هدف یگانه است با هم هماهنگی و رهبری کند.

​همین دو اصل ساده مشخص میکند که در یک هتل نمیتواند 2 مدیر با حدود اختیارات مشابه وجود داشته باشد . به هر روی مدیر جایگزین تنها در حیطه های داخلی هتل دارای وظایف و مسئولیت میباشد و حدود و قصور اختیارات وی را مدیر هل مشخص میکند و به هیچ عنوان دارای اختیارات مشابه با مدیر هتل نمیباشد.

عنوان شغلی : مدیر جایگزین

زیر نظر (گزارش میدهد به) : مدیریت هتل

خلاصه شرح شغلی :

بررسی و اطمینان از عملکرد تمامی واحد های هتل مطابق با استاندارد های از پیش تعریف شده هتل در زمان اقامت میهمانان .

حدود اختیارات : در هر هتل مثفاوت است و مدیر هتل در هر مورد حدود اختیارات مدیر جایگزین را مشخص میکند

مسئولیت ها :

  • برگزاری جلسات با مشتریان برون سازمانی در زمان نبود مدیریت و پیش برد اهداف از پیش تعیین شده فروش
  • نظارت بر حسن عملکرد تمامی واحد های هتل مطابق با استاندارد های از پیش تعیین شده در زمان غیبت مدیر هتل
  • کمک به سایر مدیران هتل در رفع سریع مشکلات در زمان غیبت مدیر هتل
  • نظارت و اطمینان از کارکرد صحیح سایر مدیران هتل در زمان غیبت مدیر اصلی
  • پر نمودن فرم های گزارش و ارائه ان به مدیریت اصلی پس از هر شیفت کاری
  • سایر وظایف از جمله شیفت بندی پرسنل و .... تنها میتواند از طریق مدیر هتل بر عهده مدیر جایگزین گزارده شود به صورت کلی مدیر جایگزین همچون دستیار مدیر هتل میباشد که کارها و اختیارات وی را در سایر زمینه ها مدیر هتل مشخص میکند

توانمندی های مورد نیاز :

  • حداقل 2 سال سابقه کار به عنوان سرپرست و یا مدیر
  • توانایی کار گروهی و احساس تعلق به گروه
  • توانایی رهبری تصمیم گیری به هنگام
  • حداقل 4 سال تحصیلات دانشگاهی در زمینه هتل داری
  • دارای روابط عمومی بالا
  • توانایی مدیریت بحران در مواقع لزوم

 

Last modified on
Rate this blog entry:

در باره نویسنده مقاله :


  • کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی بین الملل

  • مدیریت بازرگانی Merdci وابسته به سازمان گسترش و نوسازی ایران

  • مدیرت فروش و بازاریابی هتل الیزه

  • مولف کتاب مدیریت فروش منتشر شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی

  • مدرس دانشگاه Aptec

  • برگزار کننده سمینارهای آموزشی در زمینه های فروش و تبلیغات

  • انتشار مقاله در زمینه بازاریابی دهان به دهان

Comments

  • Guest
    PMS دوشنبه 06 ارديبهشت 1395

    با سلام.
    من یک نرم افزار سیستم هتلدرای تحت وب دارم که شامل PMS, RMS و غیره است. کلیه فرایندهای کاری یک هتل در این سیستم د رنظر گرفته شده است. در حال حاضر موفق به فروش این سیستم در کانادا شده ام. میخواستم بدونم که آیا ممکنه با شما در این زمینه همکاری داشته باشم؟(در زمینه فروش نرم افزار)

Leave your comment

Guest
Guest چهارشنبه 28 آذر 1397