دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

مقالات خود را برای ما ارسال نمایید

ما آن را به نام خود شما منتشر میکنیم

مشاهده سایر مقالات

امیررضا تهرانی - کارشناس ارشد فروش و بازاریابی

جامعه مدیران هتل های ایران

  • Home
    Home This is where you can find all the blog posts throughout the site.
  • Categories
    Categories Displays a list of categories from this blog.
  • Tags
    Tags Displays a list of tags that have been used in the blog.
  • Bloggers
    Bloggers Search for your favorite blogger from this site.
  • Team Blogs
    Team Blogs Find your favorite team blogs here.
  • Login
    Login Login form
خانه داری
  • Font size: Larger Smaller
  • Hits: 10600
  • 2 Comments

نحوه چینش ترولی خانه داری در هتل

hotelmanager_ir_2e1ax_bubbles_entry_trolly-housekeeping.png

نحوه چینش ترولی خانه داری در هتل ها امر مهمی است که بیش تر از کنار آن به سادگی گذشته میشود . ترولی خانه داری که به گاری (Cart) خانه داری نیز معروف است . وظیفه حمل تمامی مواد و لوازم مورد نیز برای تمیز کاری اتاق ها را بر عهده دارد . لوازم تمیزکاری و آرایش اتاق در این گالری میباید به نحوی چیده شده باشد که اولا در هنگام کار خانه دار نیازی نباشد که دوباره به اتاق خانه داری طبقه جهت برداشتن لوازم برگردد و در وحله دوم هر چیزی در جای خود قرار داشته باشد تا خانه دار زمانی جهت یافتن ملزومات مورد نیاز خود صرف ننماید. در این مقاله قصد دارم استاندارد چیدمان و همچنین استاندارد کاری این وسیله مهم خانه داری را تشریح کنم .

گاری خانه داری میتواند تمامی موارد مورد نیاز یک خانه دار جهت انجام بهینه وظایف شغلیش را شامل شود . ساماندهی مناسب لوازمی که در این گاری قرار میگیرد کلید بهره وری در انجام این کار است . تعداد لوازمی که در گاری خانه داری قرار میگیرد بر اساس استاندارد های اعلام شده هتل مشخص میشود اما نکته مهم ان است که از نظر تعداد ملزومات لوازم قرار گرفته در گاری خانه داری میباید جواب گوی یک نیم روز کاری باشد .

  • ملحفه تمیز ، روبالشی ف پد تشک
  • حوله ها و کت های حوله ای حمام
  • لوازم آرایشی و بهداشتی حمام
  • لیوان های تمیز برای آب آشامیدنی
  • صابون و شامپو های حمام
  • جا سیگاری و کبریت تمیز
  • لوازم نظافت شامل دستمال های تمیز ، چوب گردگیری

و.....

از جمله مواردی است که میتواند درون گاری خانه داری قرار گیرد . برای شروع کار

 1- خانه دار ابتدا میباید گاری خود را کامل تمیز نماید و دقت کند که از روز قبل چیزی در گاری نمانده باشد.

 2- فهرست ملزومات لازم جهت پر نمودن گاری خانه داری که توسط هتل صادر شده است بررسی میشود تا موردی از قلم نیفتند

هر گاری خانه داری میتواند شامل بخش های مختلفی باشد

b2ap3_thumbnail_trolly-housekeeping-setup.png

 3- پر نمودن گاری خانه داری را از پایین به سمت بالا شروع میکنیم

نکته : استاندارد ذکر شده در ادامه در هتل های ماریوت اجرا میشود شما میتوانید بنا به صلاحدید خود ان را تغییر دهید اما استانداردی که در بیشتر هتل ها به اجرا در میاید مطابق مراحل زیر است

 4- در پایین ترین طبقه گاری ملحفه تشک و روبالشی ها در پایین ترین طبقه قرار میگیرند

 5- در طبقه میانی حوله های حمام ، صورت ، پا و همچنین کت حوله ای ها قرار میگیرد

6- در طقبه بالایی گاری خانه داری ملزومات حمام شامل (صابون ، شامپو ، لوسیون بدن و ... ) و همچنین ملزومات مربوط به شستشو اتاق قرار میگیرد

نکته مهم : استاندارد چیدمان گاری خانه داری بر اساس سهولت دسترسی خانه دارد به لازم و همچنین ایجاد آسیب های بدنی کمتر تدارک دیده میشود به همین دلیل اقلامی که از نظر تعداد میتواند کمتر باشد در سطوح پایین تر گاری قرار میگیرد تا خانه دار کمتر خم شود گرچه مطابق استاندارد های ایمنی خانه داری در زمانی که خانه دار قصد دارد تا از طبقه پایین گاری چیزی را بردارد میباید از خم شدن خود داری نموده و بجای ان بر روی دو پای خود بنشیند .

 7- امروزه بیشتر گاری های خانه داری دارای سبد دستی نظافت (hand caddy)  میباشند که در این سبد تمامی اقلام مورد نیاز جهت نظافت قرار میگیرد .

b2ap3_thumbnail_handcaddy.png

این سبد این امکان را به خانه دار میدهد تا لوازم مورد نیاز خود جهت نظافت را برحتی در کنار خود حمل نموده و برای بازگشت به گاری خانه داری زمان و نیرویی صرف ننماید در این سبد میباید لوازم زیر قرار گیرد .

 1-7 ) قرارگرفتن بطری های R1,R2,R3 و R5 در درون سبد دستی نظافت.

  • بطری R1 : تمیز و ضد عفونی کننده توالت
  • بطری R2 : تمیز کننده سطوح چند منظوره
  • بطری R3 :  تمیز کننده شیشه
  • بطری R5 : خوش بو کننده هوا

2-7 ) قراردادن 2 اسفنج یکی برای تمیز کاری توالت و یکی برای تمیزکاری سایر سطوح . اسفنج تمیزکاری توالت میباید در کنار برس توالت قرارگیرد

3-7 ) قراردادن 2 دستمال تمیز یکی خشک و یکی نم دار

4-7 ) قرار دادن پر مخصوص گردگیری

5-7 ) قراردادن دستکش خانه داری

6-7 ) قراردادن ابر مخصوص پاک کننده شیشه

b2ap3_thumbnail_handcaddy2.png

توجه به نکات کوچکی همچون چینش ترولی خانه داری در نهایت باعث صرفه جویی در زمان و افزایش بهره میگردد از روی دیگر همین امر باعث کاهش هزینه های نیروی منابع انسانی شما در هتل میگردد. در صورتی که همه انچه ذکر شد منظم و قانونمند باشد خانه داران میتوانند اتاق های بیشتری را رسیدگی نمایند و نتیجه ان کاهش هزینه های شما است 

 

Last modified on
Rate this blog entry:

در باره نویسنده مقاله :


  • کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی بین الملل

  • مدیریت بازرگانی Merdci وابسته به سازمان گسترش و نوسازی ایران

  • مدیرت فروش و بازاریابی هتل الیزه

  • مولف کتاب مدیریت فروش منتشر شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی

  • مدرس دانشگاه Aptec

  • برگزار کننده سمینارهای آموزشی در زمینه های فروش و تبلیغات

  • انتشار مقاله در زمینه بازاریابی دهان به دهان

Comments

  • Guest
    آرا شیروانی دوشنبه 14 دی 1394

    با درود فراوان جناب استاد امیر رضا تهرانی دوست و همکار عزیز سایت شما را امروز اتفاقی دیدم بسیار عالی است به شما تبریک می گویم اگر در ایران تشریف دارید خوشحال می شوم ضمن آشنایی از تجربات شما در موسسه آموزشی هوریزان بهره مند شویم . شماره تماس موسسه 02188490049
    شماره تماس اینجانب (جهت حفظ خریم شخصی شماره تلفن همراه نا پیدا میباشد) و آدرس وب سایت موسسه می باشد .منتظر شما هستم موفق و پاینده باشید آرا شیروانی

  • امیررضا تهرانی
    امیررضا تهرانی دوشنبه 14 دی 1394

    با سلام ، جناب شیروانی عزیز ، همکاری با موسسه شما باعث افتخار است اما بنده استاد نیستم فقط از سر علاقه دانسته ها را با دیگران به اشتراک میگذارم و در ایران هم هستم منتها در تهران ساکن نیستم در همان تهران اساتید بسیار ارزشمندی هستند که تمایل داشتید خدمتتون معرفی میکنم - ارادتمند

Leave your comment

Guest
Guest چهارشنبه 28 آذر 1397