دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

مقالات خود را برای ما ارسال نمایید

ما آن را به نام خود شما منتشر میکنیم

مشاهده سایر مقالات

امیررضا تهرانی - کارشناس ارشد فروش و بازاریابی

جامعه مدیران هتل های ایران

  • Home
    Home This is where you can find all the blog posts throughout the site.
  • Categories
    Categories Displays a list of categories from this blog.
  • Tags
    Tags Displays a list of tags that have been used in the blog.
  • Bloggers
    Bloggers Search for your favorite blogger from this site.
  • Team Blogs
    Team Blogs Find your favorite team blogs here.
  • Login
    Login Login form
غذا و نوشابه
  • Font size: Larger Smaller
  • Hits: 6765
  • 0 Comments

استاندارد رزرو میز در رستوران هتل

hotelmanager_ir_2e1ax_bubbles_entry_Restaurant-reservation.jpg

انجام رزرواسیون میز ها در ستوران گرچه کار ساده ای به نظر میاید اما بسیار مهم است . چرا که هرگونه اشتباهی در فرآیند رزرو ممکن است نتایج جبران ناپذیری بدنبال داشته باشد که نهایتا موجبات عدم رضایت مشتریان را در بر داشته باشد . انجام رزرواسیون برای رستوران نیازمند دریافت اطلاعات دقیق از شخص رزرو کننده و ساماندهی اطلاعات دریافت شده میباشد در ادامه الگویی استاندارد جهت انجام این فرآیند را برای شما آورده ایم

 

پاسخ گویی به تلفن

بر اساس اینکه تماس گیرنده در چه زمانی از روز تماس گرفته است

(صبح ، عصر ، شب) بخیر . رستوران (نام رستوران) مارلین ،(نام شخص پاسخ دهنده تلفن) محمدی هستم . چه کاری برای شما میتونم انجام دهم ؟

احترام به تماس گیرنده

هر زمان که نام تماس گیرنده را متوجه شدید وی را به نام صدا نمایید

  • قطعا آقای حسینی (نام تماس گیرنده را بکار بررید)
  • اوامرتون اجرا میشه سرکار خانم ابراهیمی (نام تماس گیرنده را بکار بررید)

مشخصات لازم برای رزرو میز :

سئوالات استاندارد

  • ممکنه نام خود را بفرمایید؟
  • چه ساعتی میز شما باید رزرو شود؟
  • میهمانان شما چند نفر هستند؟
  • محلی خاصی از رستوران را برای نشستن در نظر دارید؟
  • درصورتی که رستوران شما برنامه خاصی برای مراسمی همچون تولد مشتریان دارد - باید به رزرو کننده توضیح داده شود

بررسی دفترچه رزرواسیون رستوران

در رستوران ها برای رزرو میز باید دفترچه ای وجود داشته باشد تا موارد در آن درج شود پس از انکه اطلاعات رزرو میز دریافت شد رزرو کننده میباید ابتدا دفترچه رزرو را بررسی کند

  • آقای حسینی چند لحظه اجازه بدید تا رزرو شما را بررسی کنم
  • جناب حسینی لطفا اجازه بدید چند لحظه شما را پای تلفن منتشر بزارم تا موجود بودن میز دلخواه شما را بررسی کنم
  • آقای حسینی لطفا چند لحظه منتظر بمانید تا ببینم چه میزهایی برای شما مناسب هستند

پاسخ به درخواست کننده پس از بررسی میزها

  • جناب حسینی از اینکه منتظرتون گزاشتم متاسفم
  • جناب حسینی از اینکه پای تلفن منتشر بودید متاسفم
  • ممکنه تلفن همراهتون را بفرمایید؟

مشخصات رزرو را برای میهمان دوباره بخوانید

جناب حسینی اجازه بدید فرمایشات شما را تکرار کنم . یک میز برای (2) نفر در رستوران مارلین برای بعد از ظهر روز 25 آبان ساعت 6 بعد از ظهر تلفن جنابعالی هم (09123456789) است

خداحافظی در پای تلفن

از اینکه تماس گرفتید سپاسگزاریم منتظریم تا شما را هرچه زودتر زیارت کنیم . روز خوبی داشته باشید جناب حسینی

زمانی که امکان رزرو برای شما وجود ندارد

درصورتی که میز مناسب برای رزرو وجود نداشته باشد سعی نمایید تا پیشنهاد های جایگزین را مشتری ارائه دهید

  • متاسفانه میز مناسبی در ساعت 6 بعد از ظهر برای شما نداریم ساعت 6:30 دقیقه برای شما ناسب است؟
  • متاسفانه در ساعت 6 بعد از تمامی میز های رو به دریا از قبل رزرو شده اند جای دیگری را مد نظر دارید؟

پیشنهاد های جایگزین

  • جناب حسینی تمامی میز های رستوران مارلین در هتل برای تاریخ 25 آبان ماه رزرو شده اند رستوران دیگری را مد نظر دارید؟
  • امکان رزرو در رستوران مارلین در روز 25 آیان وجود ندارد اما من پیشنهاد میکنم رستوران برلیان ما را هم امتحان نمایید برای شام رستوران برلیان دارای بوفه هم میباشد

 گرفتن تاییدیه رزرو در روزی که رزرو انجام شده است

همواره در روزی که رزرو انجام شده است در ساعت مناسبی از روز مسئول رزرواسیون رستوران میباید بوسیله تماس با مشتری تاییدیه رزرو های روز را  دریافت نماید.

  • (صبح ، عصر ، شب) بخیر  آقای/خانم (نام شخص رزرو کننده ) حسینی ،(نام شخص مسئول رزرو) محمدی هستم از رستوران (نام رستوران) مارلین. 
  • ما امشب ساعت 6 بعد از شهر منتظر دیدار شما در رستوران مارلین هستیم . میخواستم ببینم تغییری در برنامه های شما بوجود نیامده است ؟
  • (درصورتی که رستوران شما برنامه خاصی برای مراسمی همچون تولد مشتریان دارد) همانگونه که دستور داده بودید یک کیک تولد هم برای همراه شما توسط رستوران آماده شده که بنا بفرمایش شما بر روی آن جمله همیشه شاد باشی هم نوشته شده است
  • مورد دیگه ای هم هست که باید برای شما انجام شود ؟
  • مشاتاقانه منتشر دیدار شما خواهیم بود . روز بخیر
Last modified on
Rate this blog entry:

در باره نویسنده مقاله :


  • کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی بین الملل

  • مدیریت بازرگانی Merdci وابسته به سازمان گسترش و نوسازی ایران

  • مدیرت فروش و بازاریابی هتل الیزه

  • مولف کتاب مدیریت فروش منتشر شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی

  • مدرس دانشگاه Aptec

  • برگزار کننده سمینارهای آموزشی در زمینه های فروش و تبلیغات

  • انتشار مقاله در زمینه بازاریابی دهان به دهان

Comments

  • No comments made yet. Be the first to submit a comment

Leave your comment

Guest
Guest چهارشنبه 28 آذر 1397