دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

مقالات خود را برای ما ارسال نمایید

ما آن را به نام خود شما منتشر میکنیم

مشاهده سایر مقالات

امیررضا تهرانی - کارشناس ارشد فروش و بازاریابی

جامعه مدیران هتل های ایران

  • Home
    Home This is where you can find all the blog posts throughout the site.
  • Categories
    Categories Displays a list of categories from this blog.
  • Tags
    Tags Displays a list of tags that have been used in the blog.
  • Bloggers
    Bloggers Search for your favorite blogger from this site.
  • Team Blogs
    Team Blogs Find your favorite team blogs here.
  • Login
    Login Login form
گردشگری
  • Font size: Larger Smaller
  • Hits: 4006
  • 0 Comments

علت افزایش نرخ فروش بلیت موزه ها مشخص شد.

hotelmanager_ir_2e1ax_bubbles_entry_museum.jpg

محمد حسن طالبیان درباره استفاده از نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی در انتقال اشیای تاریخی به خارج از کشور هنگام برگزاری نمایشگاههای مختلف گفت: چون رسم بر این نیست که نیروهای نظامی فرستاده شوند. مگر زمانی که اشیا از ایتالیا به ایران آمد افسرهای نظامی هم همراه اشیا بودند؟ من ندیدم که هیچ وقت کشورهای دیگر به ایران نیروی نظامی شان را همراه با آثار تاریخی بفرستند. شاید اگر لازم باشد یک وابسته نظامی بفرستند چون در هر کشور یک وابسته فرهنگی و یک وابسته نظامی وجود دارد.

طالبیان همچنین درباره افزایش نرخ بلیت موزه های کشور و درجه بندی آنها گفت: درجه بندی موزه ها برای افزایش قیمت بلیت بر این اساس بود که یک سری معیارها را در نظر گرفتیم مانند اینکه بلیت یک سایت جهانی بیشتر از یک خانه موزه معمولی باشد. به طور حتم باید قیمت بلیت تخت جمشید بیشتر از موزه های دیگر باشد. چون گردشگران خدمات بیشتری می گیرند. در آنجا مرمت بیشتری انجام شده و سایتی که در اختیار گردشگران قرار می گیرد وسیع است.
وی افزود: ثبت جهانی یک موزه، میزان اشیای نمایش داده شده، میزان خدمات و تقاضا از جمله مواردی است که روی درجه بندی موزه ها برای افزایش قیمت آنها تاثیر گذاشت.

b2ap3_thumbnail_talebiyan-3.jpg


معاون میراث فرهنگی کشور همچنین از طرح حمایت از ارائه احیا و مرمت بافت های فرهنگی تاریخی به مجلس خبر داد و گفت: این طرح اکنون در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفته و چندین جلسه نیز درباره آن برگزار شد. در این طرح از مالکان بناهای تاریخی در بافت های فرهنگی حمایت خواهد شد . همچنین وظیفه هر یک از نهادها مانند شهرداری و میراث فرهنگی نیز در نظر گرفته شده است. اینکه چگونه هر کدام از نهادها خدمات بدهند و این خدمات شامل چه چیزهایی شود.

وی گفت: این طرح سعی در توانمند کردن مالکان دارد اما اگر جایی حق مالک نیز ضایع شده باشد، رسیدگی به عدم النفع آن نیز در نظر گرفته می شود. در این طرح اعلام شده که اگر مالکی می خواهد خانه اش را مرمت کند و در بافت تاریخی بماند، شهرداری از او مالیات و عوارض نگیرد یا وسایل آسایش زندگی او را تامین کند.

 

 

Last modified on
Rate this blog entry:

در باره نویسنده مقاله :


  • کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی بین الملل

  • مدیریت بازرگانی Merdci وابسته به سازمان گسترش و نوسازی ایران

  • مدیرت فروش و بازاریابی هتل الیزه

  • مولف کتاب مدیریت فروش منتشر شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی

  • مدرس دانشگاه Aptec

  • برگزار کننده سمینارهای آموزشی در زمینه های فروش و تبلیغات

  • انتشار مقاله در زمینه بازاریابی دهان به دهان

Comments

  • No comments made yet. Be the first to submit a comment

Leave your comment

Guest
Guest چهارشنبه 28 آذر 1397