دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

مقالات خود را برای ما ارسال نمایید

ما آن را به نام خود شما منتشر میکنیم

مشاهده سایر مقالات

امیررضا تهرانی - کارشناس ارشد فروش و بازاریابی

جامعه مدیران هتل های ایران

  • Home
    Home This is where you can find all the blog posts throughout the site.
  • Categories
    Categories Displays a list of categories from this blog.
  • Tags
    Tags Displays a list of tags that have been used in the blog.
  • Bloggers
    Bloggers Search for your favorite blogger from this site.
  • Team Blogs
    Team Blogs Find your favorite team blogs here.
  • Login
    Login Login form
  • Font size: Larger Smaller
  • Hits: 7518
  • 0 Comments

پیش بینی ها از تبدیل ماریوت به بزرگترین شرکت های هتلی جهان

hotelmanager_ir_2e1ax_bubbles_entry_Starwood-Marriott.png

زندگی نامه جی ویلارد ماریوت :

هتل‌های ماریوت در جهان بسیار معروفند، ولی کمتر کسی می‌داند که صاحب آن‌ها کارش را از دکه‌های کوچک فروش نوشیدنی شروع کرد. «جان ویلارد ماریوت» در تاریخ 17 سپتامبر 1900 در دهکده ماریوت در یوتا آمریکا چشم به جهان گشود. او دومین فرزند در میان هشت فرزند «هایروم» و «الن موریس» بود.



جی. ویلارد که «بیل» نامیده می‌شد از همان دوران کودکی شروع به پرورش گوسفند و چغندر قند در مزرعه کوچک خانوادگی‌شان کرد. او به سرعت یاد گرفت که به درایت و خلاقیت‌های خودش تکیه کند. چند سال بعد او گفت: «پدرم وظایف یک مرد بزرگ را به من بخشیده بود. او به من می‌گفت که چه چیزی باید انجام شود اما هیچ‌گاه درباره روش اجرای آن چیزی نمی‌گفت. وظیفه من بود تا راهی برای آن کار پیدا کنم.

b2ap3_thumbnail_141028.jpg


در 13 سالگی، ماریوت به دنبال کسب‌وکاری برای خودش رفت و با یاری گرفتن از خواهران و برادران کوچک‌ترش شروع به کاشت کاهو در چند جریب قابل کشاورزی از مزرعه‌شان کرد. برداشت و فروش کاهوها در آخر تابستان دو هزار دلار برای او عایدی داشت که تمام آن را سریعا تقدیم پدرش کرد. سال بعد، هایروم با اطمینانی که به پسر بزرگش پیدا کرده بود او را برای فروش سه هزار گوسفند، بدون همراه و به‌وسیله قطار به سانفرانسیسکو فرستاد.

هرچقدر که بیل بیشتر شیفته عظمت کوه‌های راکی می‌شد، بیشتر به زندگی‌ای فراتر از مزرعه خانوادگی فکر می‌کرد. بدون آموزش، افق‌های پیش روی او اندک بود. ماریوت، بعد از اتمام ماموریتی دو ساله برای کلیسای مورمن در نیوانگلند، برای کسب مدرک کالج، در سال 1921 به یوتا بازگشت و شهریه تحصیل را با کارهای کوچکی همچون فروش محصولاتی مثل زیرپیراهن‌های پشمی جور کرد.

وقتی به زمان اتمام تحصیل در دانشگاه نزدیک ‌شد، به فکر شروع کاری در پایتخت، هزاران کیلومتر آن طرف‌تر، افتاد.

او و شریکش، بعد از اینکه نتوانستند در یک مسافرت تابستانی به واشینگتن یک نوشیدنی خنک بیابند، در ماه می سال 1927 دکه‌ای با 9 صندلی افتتاح کردند تا به مردم نوشیدنی‌های خنک بدهند.

 ماریوت و هیو کالتون 6 هزار دلار برای خرید تجهیزات مغازه کوچکشان خرج کردند. کارشان تازه پر و بال گرفته بود که بعد از دو هفته ماریوت برای عمل به قولی به یوتا شتافت. این قول چیزی نبود جز ازدواج با آلیس شیتز. آن‌ها در 9 ژوئن، درست یک روز بعد از فارغ‌التحصیل شدن آلیس از دانشگاه یوتا، در سالت‌لیک سیتی ازدواج کردند. ماه عسل آن‌ها سفری طولانی به واشینگتن با اتومبیل فورد مدل تی بود.

او اجازه فروش غذاي داغ را گرفت که به «هات شاپ» مشهور شد. در سال 1931، شش «هات شاپ» در منطقه وجود داشت.

ماريوت به دقت و با ارزيابي مناطق بر اساس حجم رفت و آمد اقدام به گسترش رستوران‌ها می‌کرد. او و همسرش در گوشه يك خيابان مي‌ايستادند و ماشين‌هايي كه تردد مي‌كردند را مي‌شمردند.

ماريوت اولين هتلش را سال 1955 ساخت. با افتتاح هتل‌هايش، رشد او بسيار سريع شد و در اواخر دهه 1960 با تهيه غذاهاي حاضري، قهوه‌خانه‌ها، غذاهاي مكزيكي و... درآمدش بسیار بالا رفت و فروش او از حدود 100 ميليون دلار در اواسط دهه 1960 به میلیاردها دلار در دهه‌ 80 میلادی رسید.

جی.ویلارد ماریوت در 58 سالی که بعد از آن زندگی کرد، هرگز استراحت نکرد. او تا زمان مرگش در آگوست 1985 دائما در حال اضافه کردن مکان‌های جدید، بهبود روندها و توسعه سرمایه‌گذاری‌هایش بود؛ به محل‌های دوردست سرکشی می‌کرد و اعضای دائما در حال افزایش خود را رمز موفقیت کارش می‌دانست. او با فکر درباره کارش تنفس می‌کرد، غذا می‌خورد و به رویاپردازی می‌پرداخت. حتی وقتی که پسر بزرگش بیشتر مسئولیت‌های بزرگ را بعد از معرفی به‌عنوان رئیس شرکت در سال 1972 برعهده گرفت. او همیشه به مدیران ماریوت پیشنهاد می‌کرد: ‌«مراقب کارمندانتان باشید تا آن‌ها نیز از مشتریانتان مراقبت کنند».

اهمیت دادن به دیگران برای این مدیر، فقط به شرکت خودش محدود نبود بلکه شامل موارد دیگری همچون کلیسا، خیریه و کشورش نیز می‌شد. او در کنار قبول سمت‌‌هایی در رهبری کلیسای مرمون، وقت و پولش را به حمایت از چیزهایی که برایش عزیز بود، مخصوصا آموزش، اختصاص می‌داد.

در سفری که مدتی قبل از مرگش به نیوهمپشایر داشت، فلسفه‌ای را که در تمامی زندگی‌اش به آن اعتقاد داشت بیان کرد: «انسان باید همیشه سازنده باشد و مشغول به سازندگی. او باید همیشه در چیزهایی که در این دنیای شگفت‌انگیز رخ می‌دهد شراکت کند. باید جوری باشد که بشود رویش حساب کرد. باید واقعا زندگی کند و هر روز را تا روز مرگش به حساب بیاورد. گاهی این کار دشوار است ولی چیزی است که من همیشه به‌دنبال انجام بوده‌ام.

آیا شرکت هتلداری ماریوت به بزرگترین شرکت هتلداری دنیا تبدیل خواهد شد ؟

در حالی که پیش از این نام گروه هتل های حیات و برخی شرکت های چینی به عنوان خریداران احتمالی سهام گروه هتل های استاروود در میان بود، حالا این گروه هتل های ماربوت است که قصد دارد با انجام این خرید بزرگ، خود را به عنوان بزرگ ترین گروه هتلی جهان معرفی کند.
در این باره خبرها حاکی از توافقات اولیه طرفین است که طی آن یک گروه یا برند مشترک از این دو نام مطرح صنعت هتل جهان پا به عرصه خواهد گذارد تا در مشارکتی دو طرفه، بزرگ ترین شرکت هتلی جهان را به نام ماریوت رقم بزنند. مشارکتی که طی آن تمامی برندهای بین المللی و lifestyle گروه هتل های استاروود از جمله Sheraton marque، ultra-luxury St Regis و نیز W          Hotels   با حضور ماریوت در بخش هتل های لوکس ترکیب خواهد شد تا به همراه بخش ریزورت های طرفین، یک مجموعه مشارکتی بزرگ را شکل دهند.
بدین ترتیب این مجموعه مشترک با بیش از 5500 هتل و بیش از یک میلیون و یکصد هزار اتاق در سراسر جهان، خواهد توانست با خلق فرصت های بیش تر برای جذب مشتریان، سود سرشاری را نصیب سهامداران خود کند. بر طبق این معامله قرار است سهامداران استاروود صاحب 37 درصد سهام کل مجموعه مشترک شوند تا بدین ترتیب رقم پرداختی از سوی ماریوت به عدد 12.2 میلیارد دلار برسد که 11.9 میلیارد دلار آن از بابت سهام ماریوت و 340 میلیون دلار نقد بابت 170میلیون سهم استاروود است.
گفتنی است که استاروود پیش از این با خرید 200 میلیون دلاری گروه مهمان نوازی Protea در افریقای جنوبی و نیز خرید 134 میلیون دلاری گروه هتل های دلتای کانادا، گستره دارایی های خود در این دو منطقه را افزایش داده بود.
قرار است معامله فوق تا اواسط سال آینده میلادی به سرانجام برسد.

Last modified on
Tagged in: هتلداری
Rate this blog entry:

در باره نویسنده مقاله :


  • کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی بین الملل

  • مدیریت بازرگانی Merdci وابسته به سازمان گسترش و نوسازی ایران

  • مدیرت فروش و بازاریابی هتل الیزه

  • مولف کتاب مدیریت فروش منتشر شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی

  • مدرس دانشگاه Aptec

  • برگزار کننده سمینارهای آموزشی در زمینه های فروش و تبلیغات

  • انتشار مقاله در زمینه بازاریابی دهان به دهان

Comments

  • No comments made yet. Be the first to submit a comment

Leave your comment

Guest
Guest چهارشنبه 28 آذر 1397