دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

مقالات خود را برای ما ارسال نمایید

ما آن را به نام خود شما منتشر میکنیم

مشاهده سایر مقالات

امیررضا تهرانی - کارشناس ارشد فروش و بازاریابی

جامعه مدیران هتل های ایران

  • Home
    Home This is where you can find all the blog posts throughout the site.
  • Categories
    Categories Displays a list of categories from this blog.
  • Tags
    Tags Displays a list of tags that have been used in the blog.
  • Bloggers
    Bloggers Search for your favorite blogger from this site.
  • Team Blogs
    Team Blogs Find your favorite team blogs here.
  • Login
    Login Login form
  • Font size: Larger Smaller
  • Hits: 6011
  • 0 Comments

مدرسه هتلداری Haag وارد ایران شد

hotelmanager_ir_2e1ax_bubbles_entry_graduates-march-2014.jpg

دنیای سفر - پس از 8 ماه مذاکره، هتل مدرسه هاگ هلند در یکی از گروه‏های هتلداری معتبر کشور، هتل مدرسه راه‌اندازی می‏کند. یکی از مهم‏ترین مشکلات هتلداری کشور ضعف نیروی انسانی عنوان و فاصله ایران با استانداردهای جهانی در این حوزه بیش از حد تصور برآورد می‏شود.  علی رحیم پور، مدیر عامل گروه هتل های هما، در گفتگو با دنیای سفر بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی در صنعت هتلداری کشور، ضعف نیروی انسانی هتل در ارائه خدمات با سطح کیفیت بین المللی است.

 

متاسفانه بعد از انقلاب، به دلیل عدم وجود ساختارهایی چون هتل مدرسه ها در کشور برای ارائه آموزش های هتلداری با تکیه بر جنبه های عملی تر، این صنعت نتوانست خود را در ارائه خدمات مطلوب هتلداری مطابق با استانداردهای جهانی بهبود بخشد. در نتیجه، برای ارتقا و بهبود وضعیت کنونی، آموزش به عنوان یکی از مهمترین راه حل های موجود، موثر تشخیص داده شده و در مذاکره با هتل مدرسه هاگ برای راه اندازی سومین شعبه آن در ایران و در گروه هتل های هما به توافق رسیدیم.

   رحیم پور با اشاره به قدمت 80 ساله هتل مدرسه هاگ اظهار کرد: هاگ به عنوان سومین هتل مدرسه برتر جهان در 110 کشور و در مطرح ترین هتل های جهان در حال تربیت نیروی انسانی در دوره های کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد است. البته قابل ذکر است که گروه هتل های هما دارای مرکز آموزشی است و تا کنون نیز 600 نیروی هتلداری را آموزش داده و در حال حاضر نیز در حال آموزش 500 نیرو وزارت خارجه در بحث تشریفات بین المللی است. اما در بحث تربیت و دسترسی به اساتید و مربیان در سطح بین المللی از امکانات لازم برخوردار نیست. به همین دلیل طی این مذاکرات، هاگ هلند را متقاعد به همکاری کردیم.

وی افزود: استانداردهای جهانی خدمات هتلداری موضوعات مختلفی را چون خدمات اقامت، پذیرایی، شیوه پذیرایی، تجهیزات مورد استفاده در هتل، دکوراسیون و مبلمان هتل، پذیرش، خانه داری، بازاریابی، مالی، روابط عمومی و ... در بر می گیرند و ما سعی داریم با پرداختن به آموزش در چنین حوزه هایی خود را به استانداردهای جهانی نزدیک تر کنیم. در حال حاضر نیز دوره های آموزشی، کارگاه ها و کلاس های مختلفی در این حوزه ها تعریف شده است اما اولویت دوره های اموزشی با مباحثی است که نیروی انسانی را در ارتباط مستقیم با گردشگر قرار می دهد.

رحیم پور با اشاره به برگزاری اولین دوره «بازاریابی و روابط عمومی در صنعت هتلداری» با همکاری گروه هتل های هما و هتل مدرسه هاگ گفت: عدم تطابق آموزش های دانشجویان هتلداری و گردشگری کشور با نیازهای عملی محیط کار و ضعف آنها در چنین محیط هایی، منجر شده است تا بر جنبه های عملی این کارگاه ها و دوره ها تاکید بیشتری شود. از طرف دیگر شرکت در این دوره ها و کارگاه ها برای تمام علاقه مندان آزاد است. وی در پایان اضافه کرد: قاعدتا کسانی که در این دوره ها آموزش دیده باشند برای استخدام در گروه هتل های هما و سایر هتل های کشور در اولویت قرار خواهند گرفت.

Last modified on
Tagged in: هتلداری
Rate this blog entry:

در باره نویسنده مقاله :


  • کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی بین الملل

  • مدیریت بازرگانی Merdci وابسته به سازمان گسترش و نوسازی ایران

  • مدیرت فروش و بازاریابی هتل الیزه

  • مولف کتاب مدیریت فروش منتشر شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی

  • مدرس دانشگاه Aptec

  • برگزار کننده سمینارهای آموزشی در زمینه های فروش و تبلیغات

  • انتشار مقاله در زمینه بازاریابی دهان به دهان

Comments

  • No comments made yet. Be the first to submit a comment

Leave your comment

Guest
Guest چهارشنبه 28 آذر 1397