دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

مقالات خود را برای ما ارسال نمایید

ما آن را به نام خود شما منتشر میکنیم

مشاهده سایر مقالات

مدیریت هتلداری

جامعه مدیران هتل های ایران

  • Home
    Home This is where you can find all the blog posts throughout the site.
  • Categories
    Categories Displays a list of categories from this blog.
  • Tags
    Tags Displays a list of tags that have been used in the blog.
  • Bloggers
    Bloggers Search for your favorite blogger from this site.
  • Team Blogs
    Team Blogs Find your favorite team blogs here.
  • Login
    Login Login form

غذا و نوشابه
پیشینه قهوه

درخت قهوه که برگ هایی همیشه سبز و زیبا دارد، گیاهی است از تیره Coffee که دانه های آن را به صورت های مختلف همچون پودر و خرده های ریز ودرشت به فروش می رسانند. بیش از یک سوم مردم جهان قهوه را دوست دارند و مصرف می کنند......

Continue reading Last modified on
Hits: 4335 0 Comments
Rate this blog entry:

مدیریت هتلداری
داستان از چمدان شروع میشود ...

داستان از چمدان شروع میشود !

نمیدانم ! باید به آمار های مسئولان نگاه کرد یا گوش جان را به صدای هتلداران و فعالین صنایع وابسته گردشگری سپرد ؟؟ گاه وقتی این موقع ها (نزدیک های عید) که میشود به این فکر میکنم که چند صد یا چندین هزار اتاق چشم انتظار مهمان های نوروزی هستند و چقدر شغل های مختلفی وجود دارد که کلید دخل شان به دست زوار و گردشگران شهرمان است به این فکر میکنم که چند خانواده در همین کلانشهر خودمان از سر سفره مهمانداری علی ابن موسی الرضا (علیه السلام) لقمه برای فرزندانشان میگیرند ؟!

Continue reading Last modified on
Hits: 2997 0 Comments
Rate this blog entry:

غذا و نوشابه
استاندارد ارائه صورتحساب در رستوران یا هتل (قسمت دوم)

دریافت صورتحساب :

پس از ارائه صورتحساب و توضیحات لازم، ایستادن سر میز و انتظار برای دریافت مبلغ صورتحساب ممنوع است. میز را ترک کنید و چند دقیقه ای به مهمان فرصت دهید تا در صورت نیاز فاکتور را بررسی نموده و پس از شمارش مبلغ، آن را برای شما بگذارد. سعی کنید حتی الامکان مبلغ را در حضور مهمان شمارش نکنید. همچنین به یاد داشته باشید ما میزبانان حق نداریم از حیطه ادب و آداب حرفه ای خارج شویم. تعارف های زیاد جهت ایجاد صمیمیت بیش از حد و اصرارهای بی جا مبنی بر عدم پرداخت صورتحساب، خصوصاً برای مهمانان خارجی ابداً حرفه ای نیست.

Continue reading Last modified on
Tagged in: هتلداری
Hits: 4880 0 Comments
Rate this blog entry:
0

غذا و نوشابه
استاندارد ارائه صورتحساب در رستوران یا هتل (قسمت اول)

یکی از پیچیده ترین و چالش برانگیزترین مواردی که هر میزبان یا سر میزبان رستوران با آن روبرو است بحث ارائه صورتحساب به مهمان است. این بخش از سرویس دهی نه تنها برای میزبانان استرس فراوان به همراه دارد، بلکه ذهن مدیران و سرپرستان را نیز درگیر کرده است، چرا که اقدام صحیح و به موقع می تواند مشتریان رستوران یا هتل را تبدیل به مهمانان دائمی و وفادار کرده و یا بلعکس آنها را با خاطره ای تلخ و منفی بدرقه نماید. لذا در زیر بطور خلاصه مواردی را که میزبانان و مدیران در ارائه صورتحساب باید رعایت نمایند، ذکر می کنیم:

Continue reading Last modified on
Tagged in: هتلداری
Hits: 4683 0 Comments
Rate this blog entry:

مدیریت موثر در هتل

مدیریت هتل نیازمند توانایی ذاتی و انعطاف پذیری برای اداره چند کار به صورت همزمان است .شما باید هر لحظه به سرویس دهی به مشتریان و مدیریت کارکنان هتل در بالاترین سطح بازاریابی رسیدگی نمائید و رویدادها را طرح ریزی کنید.وظیفه شما این است که اطمینان یابید مشتریان در طول اقامتشان در هتل از رضایت و امنیت کامل برخوردارند این بدان معناست که شما مسئول هستید بررسی کنید که میزان تمیزی اتاق ها در چه سطحی است وآیا امکانات به صورت مناسب ارائه شده اند یا نه.

Continue reading Last modified on
Hits: 5212 0 Comments
Rate this blog entry: